Úvodní strana Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 16 Warning: reset(): Passed variable is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18 Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18
 
  magazín Lodě - zdarma ve formátu PDF

 
 
     
 
 
Využíváme zpravodajství ČTK Fotogalerie Charter

 Č a s o p i s   R é
O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
 

Ekologové: Kanál Dunaj-Odra-Labe by poškodil krajinu kolem Moravy
 
      26. června - Závažné dopady na unikátní přírodu lužních lesů a mokřadů podél řeky Moravy a Dyje by měla podle ekologů první etapa výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe.
 
S lokalitami na jižní Moravě, v Rakousku i na Slovensku, které jsou údajně ohroženy realizací tohoto mnoho let probíraného projektu, včera seznámili ochránci přírody veřejnost. První etapa kanálu má vést podle ekologů částečně řekou Moravou, od Vídně nebo Bratislavy do přístavu ležícího buď v Břeclavi, nebo v Lanžhotě. Všechny tři zvažované varianty trasy by zasáhly hned do několika oblastí, které jsou nebo budou zahrnuty do soustavy chráněných území Natura 2000, řekl včera ČTK Pavel Přibyl z Hnutí Duha. Patří mezi ně například oblast Lobau v rakouském národním parku, slovenská chráněná krajinná oblast Záhorie a české lužní lesy na soutoku Dyje a Moravy. Mnohé jsou domovem ohrožených druhů živočichů a rostlin, například bobra, čápa černého, dravců, bledule letní nebo řady druhů orchidejí, doplnil Přibyl.

Podle ministra dopravy Milana Šimonovského však jeho úřad žádný takový projekt nepřipravuje. "Já tento projekt nepokládám za reálný v nejbližších 30 až 50 letech," řekl Šimonovský ČTK. Připustil však, že jsou pro kanál stále vyčleněny územní rezervy. "Ministr Šimonovský tam ovšem bohužel nebude věčně," míní Přibyl. Důkazem oprávněnosti obav je podle ekologů skutečnost, že vláda plán s přístavem v Břeclavi zahrnula mezi své priority pro financování z evropského Fondu soudržnosti a napojení Břeclavi na Dunaj je součástí návrhu dopravní politiky do roku 2013. Své zastánce má průplav například ve vedení Jihomoravského a Zlínského kraje. Jeho představitelé si od průplavu slibují, že se stane impulzem pro další rozvoj kraje. Stavbu průplavu podporuje i Sdružení Porta Moravica, podle něhož by měl pomoci s odvodem nadměrného množství vody při přívalových deštích a jarním tání. Myšlenka na propojení tří významných evropských řek je stará minimálně čtyři století. Nejvíce se k realizaci přiblížila v první polovině 20. století,

ČTK

 

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>

Časopis Re

N a j d ě t e   s i
Prohledávejte internet s pomocí našeho serveru. Zkuste rozšířené vyhledávání.
N o v i n k y
Přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Více info
N a s t a v t e   s i
server lode.cz
jako svou
výchozí stránku nebo si jej přidejte do Oblíbených / Favourites.

P ř i d e j t e
              o d k a z

Zaregistrujte si Vaše firemní, klubové či osobní stránky v katalogu lode.cz - ZDARMA.
Jak to udělat?

 
Naši partneři:

...a další
zajímavé odkazy

  ©2000-2004 lode.cz
  Vytvořilo AM studio


 
archiv článků zde…